joi, 24 martie 2011

Esenta esentelor esentiale

Gasesc, acum dupa moartea mamei, tot felul de lucrusoare pe care ea le-a pastrat cu sfintenie si de care eu nici nu mi-as mai fi adus aminte. Printre ele, un carnetel cu coperti pe fond albastru, cu un model format din figuri geometrice regulate.

Cand l-am deschis, m-a lovit un tsunami de nostalgie. Ce credeti ca am stat eu sa scriu in caietelul asta, cu multa migala? Ei bine, am scris nume de trupe de rock, pop, disco, etc, precum si piese ale lor devenite hituri. E clar ca asta se intampla in anii 70', pentru ca apar acolo trupe celebre din acei ani: Sweet, Slade, Bee Gees, Chicago, Focus, Cream si multe altele.

 
La vremea aia, nu existau, in Romania, prea multe surse de informare. Una era revista Saptamana, unde se publicau niste clasamente pe categorii - Romanesti, Straine si parca Populara. Nu am idee cum se intocmeau aceste clasamente. Mai tarziu, puteai asculta si la radio topurile respective si atunci cred ca era clar: auzeai o piesa, iti placea, scriai la Saptamana sau poate chiar la Radio si, pe baza scrisorilor, se intocmeau clasamentele.
O alta sursa de informare era Europa Libera - postul de radio pe care-l ascultau romanii in fiecare zi, ca sa afle ce mai face Occidentul impotriva lui Ceausescu. Acolo, in fiecare duminica, se difuza celebra emisiune "Metronom". Tinuta initial de Cornel Chiriac, cel pe care se spune ca l-a omorat securitatea pentru ca putea manipula tineretul si il putea ridica impotriva regimului comunist, emisiunea a fost preluata de Radu Teodoru.
Iata, piesa cu care se deschidea intotdeauna emisiunea lui Radu Teodoru.
Eu o numesc, astazi, "esenta esentelor esentiale"



2 comentarii:

  1. imi place titlul...
    mi-am adus aminte cum l-am tinut eu pe un asistent de la facultate vreo doua ore numai ca sa-mi spuna care-i esenta analizei matematice...
    moment unic si memorabil totodata.
    un singur lucru nu-mi mai amintesc: numele asistentului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei, dar si asistentul ala... daca a stat doua ore numai ca sa fie interogat, inseamna ca avea o parere foarte buna despre tine.

    RăspundețiȘtergere

După mine!