sâmbătă, 26 martie 2011

Un husen face soiu'

Apropo de trecut strada. Mi-am amintit, plecand de aici, de vechiul meu amic Corcodel. Da, Corcodel. Pe el il cheama Romulus Corcodel, pe tatal lui il cheama Corcodel Gigel. Cred ca aveam vreo 17-18 ani cand l-am cunoscut. Iesise din puscarie, unde statuse o vreme pentru ca plecase de acasa cu masina familiei, desi nu avea permis si nici varsta legala. Azi, pentru asa ceva, nu te-alegi decat cu vreo doua dupa ceafa. Dar el, din cate imi amintesc, facuse si un accident minor. Nu mai tin minte toate amanuntele, mi se pare ca inca nu implinise 18 ani cand iesise cu masina pe strazi, dar pana se terminase procesul si fusese condamnat, implinise 18 ani. 
In orice caz, Romica - sau Romi, era un baiat foarte destept, simpatic si cu simtul umorului. Ne-am imprietenit rapid. Il ajutam la matematica, pentru ca se tinea de liceu - pe care il termina la seral. Si, pentru ca eram fascinat de povesti cu infractori, cu puscarii, cu batausi si alte dihanii, imi povestea diverse intamplari din vremea cand fusese "insider".

Imi aduc si azi aminte de o mostra de jargon pe care mi-a spus-o Romi: "Un husen face soiu' c-o nasoala mierlita in prelungitor. Salta-i coaja, salta-i si maimuta". Asta se traducea asa: "Un fraier doarme cu o tigara stinsa in tigaret. Ia-i portofelul, ia-i si geanta".
Eram pur si simplu innebunit dupa astfel de chestii. Cine m-ar fi auzit repetandu-le si povestind despre ele, ar fi putut crede ca ma pregatesc sa devin infractor. Nu stiu saraca mama ce credea, insa in cazul lui Romi, a avut o reactie neobisnuita: l-a primit in casa, l-a ajutat cum a putut ea si a ingaduit sa-mi fie prieten. Sincer sa fiu, am fost destul de mirat. Mi-am spus ca si-o fi dat seama ca Romi e baiat bun, destept si toate celelalte Mai tarziu, insa, aveam sa aflu ca mai erau si alte motive.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!