joi, 5 mai 2011

Discutii enervante

Putine lucruri ma irita mai mult decat discutiile cu habotnicii. Sunt oameni pe lumea asta care, dupa ce au ales calea credintei, nu doar ca nu mai sunt interesati de nimic altceva, insa nici nu accepta vreun argument. Toate problemele lor sunt rezolvate printr-o singura fraza: "la Dumnezeu, totul este posibil". Asadar, e posibil ca un cerc sa aiba patru colturi, e posibil ca o broasca sa fie in acelasi timp si musca, nu e nicio problema ca eu sa nu fiu eu, adica A sa fie diferit de A si asa mai departe. Totul e sa vrea Dumnezeu. Marii teologi medievali si-au dat seama ca atotputernicia lui Dumnezeu duce la contradictii grave (de tipul: poate Dumnezeu sa creeze un bolovan pe care sa nu-l poata distruge?) si au cautat solutii pentru a iesi din dificultate. Adica e vorba de lucruri serioase, recunoscute de inteleptii bisericii, asupra carora se mai discuta si azi.

Doar habotnicul de rand nu are nicio treaba. Daca unuia ca asta ii pui problema cu bolovanul, iti raspunde cu "sa nu-l ispitesti pe Domnul Dumnezeul tau" si apoi te priveste senin, plin de multumire. Pana la urma realizezi ca nu are sens sa discuti cu un astfel de om.
Imi aduc aminte cum am stat candva la o masa cu un habotnic, inainte de a sti ca este asa. Am discutat cate-n luna si-n stele, am avut multe puncte de intelegere, pana cand, hodoronc-tronc, a dat masura habotniciei, lasandu-ma fara grai. Vorbeam, nu mai stiu in ce context, de parcurgerea distantei dintre punctele A si B si i-am spus:
- Distanta asta poti s-o parcurgi intr-un timp oarecare, finit, sau, daca se inventeaza transportul instantaneu, o parcurgi instantaneu. Alta posibilitate nu mai exista.
- Nu stiu
- Cum nu stii? Care ar fi o a treia varianta?
- Nu stiu
- Pai atunci?
- Nu stiu la Dumnezeu cum e!
- Crezi ca poate Dumnezeu sa faca in asa fel incat sa ajung de la Ploiesti la Bucuresti altfel decat instantaneu sau intr-un timp oarecare?
- Da, ceea ce la oameni e imposibil, la Dumnezeu este posibil
Ei, cum se mai poate continua o discutie cu cineva care sustine astfel de lucruri?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!