duminică, 12 iunie 2011

Omul zilei: Irwin Allen

In 12 iunie 1916 s-a nascut Irwin Allen, omul care m-a tinut cu sufletul la gura duminica de duminica, ani si ani de zile. Televiziunea Romana importa, in anii 60-70, tot felul de seriale americane si englezesti. Sambata seara ne uitam la Sfantul, ori la Razbunatorii, la Evadatul sau la Invadatorii. Duminica, insa, aveam serial SF: Pierduti in Spatiu, Planeta Gigantilor, Tunelul Timpului. Nu scapam niciun episod. Peste ani, cand Ceausescu suprimase aproape total televiziunea, care emitea doua ore pe zi, aveam obiceiul sa ne amintim - eu si amicii mei - de serialele lui Irwin Allen si sa ne plangem unul altuia: "bai, ce vremuri erau alea...".
Land of the Giants

Imi mai amintesc de un film de-al lui Allen, anume "Aventura lui Poseidon". E vorba de un vas care este rasturnat de un tsunami, paragerii raman prinsi in burta lui, apa patrunde prin toate gaurile si gaurelele, dar un grup condus de Gene Hackman reuseste sa gaseasca o iesire. Doar doua sunt, spre rusinea mea, momentele pe care mi le mai amintesc. Primul este cel in care una dintre tipe urca pe o scara foarte inalta, imbracata cu o fusta foarte scurta. Noi, baietii din gasca, ne-am dus si a doua oara la cinematograf, numai ca sa urmarim aceasta secventa si sa ne putem delecta cu perspectiva completa a unor picioare frumoase si a unui posterior bine conturat. Cel de-al doilea moment pe care mi-l amintesc, este cel final, in care Gene Hakman se arunca deasupra unui hau din care urca limbi de foc, se apuca de o roata metalica si o roteste incet, incet, pana cand reuseste sa opreasca un jet de aburi care bloca drumul catre iesire. Dupa aia nu mai poate sa revina si isi da drumul in gol. Prin sacrificiul lui, ceilalti sunt salvati bla bla. Prietenul meu Nicu - zis Buric, mi-a spus ca roata aia precis era incandescenta, deci eroismul lui Hackman mi s-a parut inca si mai extraordinar. Ceva de genul extraordinar de exceptional. Mai tarziu, am vazut si "Infernul din zgarie-nori", cu Paul Newman, care e cam aceeasi Marie, cu alta palarie. Un bloc turn ia foc si super-eroul Paul Newman salveaza oamenii, trecand prin foc si para. Cu ocazia aia am inceput sa inteleg ca e vorba de o reteta. Astazi nu m-as mai uita la un astfel de film nici sa fiu platit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!