sâmbătă, 16 iulie 2011

Umplutura enervantă

Mi se mai întâmplă să citesc pe net câte o carte, sau măcar să o frunzăresc. Treaba asta devine, de multe ori, o corvoadă. Autorii din ziua de azi, împreună cu editorii lor, au ajuns la concluzia că e foarte indicat să adauge fel de fel de umplutură textului, în aşa fel încât mi se întâmplă să găsesc începutul cărţii pe la pagina 50, până acolo fiind tot felul de lucruri plictisitoare şi enervante. Uite un exemplu: cartea intitulată 21st Century Skills: Learning for Life în Our Times. M-am gândit că ar fi cazul să o foiesc puţin, ca să văd cam ce ar trebui să fac eu pentru ca Maria să devină un cetăţean pregătit pentru provocările secolului nostru.
Și bineînțeles că m-am enervat. Iată cum e structurată cartea:
Pag1 - Coperta
Pag2 - Goală
Pag3-6 - Diverse texte laudative la adresa cărții și a autorilor
Pag7 - Titlul, autorii, editura
Pag8 - Chestiuni legate de copyright
Pag9-11 - Cuprinsul
Pag12 - Goală
Pag13-14 - Listă a schemelor, figurilor și tabelelor
Pag15 - Lista persoanelor cărora le este dedicată cartea
Pag16 - Goală
Pag17-20 - Despre autori
Pag21-23 - Prolog
Pag24 - Goală
Pag25-33 - Introducere
Pag34 - Goală
Pag35 - Citate din Alvin Toffler si Barack Obama
Pag36 - Goală
Pag37 - Partea întâia
Pag38 - Goală
Pag39 - În sfârșit începe cartea.

Toată treaba asta îmi amintește de produsele vândute pe rafturile americane, inscripționate cu explicații de genul: "Desfaceți ambalajul. Consumați produsul"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!