luni, 1 august 2011

Regele Carol pișcat de Bacalbașa

TĂMBĂLĂUL DE IERI
Nu ştiţi! Ieri am auzit pe regele Carol citind româneşte la Cameră.
Ce a citit ştiţi bine, iar eu am ştiut şi mai bine, de vreme ce v-am dat mesajul înaintea tuturor ziarelor.
Vreau însă să vă spun ceva despre progresele pe care le-a făcut regele în arta de a vorbi... limba românească.

        Nu mai ştiu în care piesă este un belgian care spune următoarele: „Ce curioşi oameni sunt englejii! Închipuiţi-vă că eu învăţ englezeşte de doi ani, şi tot nu ştiu buche. Ei bine, am auzit că în Anglia până şi copiii de doi ani vorbesc englezeşte.”
Cam aşa trebuie să-şi facă socoteala şi regele nostru. Omul acesta stă în blagoslovita noastră ţară de 29 de ani, şi, cu toate astea, pronunţă şi azi tot: tomnilo’ tepuătaţ parc-ar fi un neamţ despachetat de o zi pe pământul lui Traian.
Şi, cu toate astea, unii au pretenţia că bucherul acesta, pe care eu l-aş fi lăsat repetent 29 de ani la româneşte, e băiat deştept.
Un cetăţean turmentat, care asculta din tribuna publică a bătăuşilor conservatori, rămânea cu gura căscată de câte ori scotea vodă câte o vorbă. La urmă am auzit pe un cetăţean spunând unui vecin:
— Mă neică, mă!
— Ce-i, mă?
— Tu ai înţeles ceva?
— Înţeles, pă dracu!
— Vezi, ai dracului ciocoi! Toţi ştiu talieneşte!
— Sâc, dă nuntă! Ascultă şi ei la vodă; da’ crezi c-a-nţeleseră ceva?
Oi zice şi eu ca cetăţeanul:
          — Înţeles, pă dracu!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!