sâmbătă, 13 august 2011

Repetenti la logica elementara

Exista un site numit incont.ro si care se prezinta ca fiind siteul economic al Stirilor ProTV. Toate bune si frumoase. Iata, insa, ce articol publica repetentii de acolo:

Nu am reusit sa inteleg ce inseamna ca oamenii aia nu au diploma de facultate FOTO. Probabil ca e o scapare, poate nu stiu eu ce inseamna FOTO, ma rog. Nu asta e important. Lucrul cu adevarat grav e ca indivizii aia nu stiu ce vorbesc, pentru ca, in mod evident, au trecut prin scoala fara niciun folos. Ce inseamna ca "ai carte, ai parte" nu se aplica? Un singur lucru: ca mai sunt si oameni care au carte, dar nu au si parte. Este la mintea cocosului. Uite, sa iau inca niste exemple. Zice unul: "cine mananca ciuperci, moare". Ce inseamna ca nu se aplica treaba asta? Inseamna ca sunt oameni care mananca ciuperci si nu mor. Nu e simplu? Eu zic ca da. Sau, o mai auzi pe cate o maimuta: "cine e sexy, se umple de bani". E adevarat? Nici vorba. De unde stim? Pentru ca exista o gramada de tipe sexy care nu sunt pline de bani. Si asa mai departe. Toate astea au ca model urmatoarea schema: "daca se intampla A, atunci se intampla si B" care, daca nu se aplica, inseamna "cunoastem un A pentru care nu se intampla si B". In cazul despre care discutam, e vorba de o zicala clasica: "daca ai carte, atunci ai si parte". Daca zicala nu e adevarata, inseamna ca avem la indemana exemple de oameni care au carte, dar nu au si parte. Unul dintre astia sunt chiar eu: am carte la greu, dar parte, mai putin. In cazul meu, zicala aia nu se aplica.
Dar ce fac analfabetii de la incont.ro? Dau niste exemple bune pentru cu totul altceva: Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg si alti cativa ar reprezenta, dupa mintile lor slab utilate, exemple de oameni carora nu li se aplica treaba cu cartea si partea. Deci oameni care au carte, dar n-au parte!!! Va dati seama ce prosti? Adica Bill Gates n-are parte? Sau Steve Jobs? Este exact invers: astia nu au carte, dar au bani, adica parte. As vrea si eu sa nu am parte in felul in care nu are Paul Allen de la Microsoft.


Un comentariu:

  1. Evident, ai dreptate. E un exemplu bun de dat la clasa.

    Pe langa greseala de logica semnalata de tine, autorii se fac vinovati de inca o greseala: interpreteaza extrem de ingust zicala "Ai carte, ai parte". A avea carte nu inseamna a avea un anumit tip de diploma si nici macar a avea vreo diploma. Despre Abraham Lincoln nimeni n-ar pretinde ca n-avea carte, desi "Lincoln's formal education consisted of approximately 18 months of classes from several itinerant teachers; he was mostly self-educated".

    P.S. Mi se pare exagerat sa-i numesti pe autori "repetenti la logica elementara". Probabil sunt doar superficiali, indolenti, lipsiti de responsabilitate jurnalistica. I-a interesat mai mult traficul decat calitatea materialului publicat.

    RăspundețiȘtergere

După mine!