miercuri, 17 august 2011

Vara în zăpadă

Am rămas cu Richi, broasca și șoriceii dansatori. Maria a plecat la mare. Eu nu merg la mare din principiu, pentru că după două zile sunt plictisit de moarte. Aș merge la munte, mi-ar plăcea să o duc pe Maria prin fel de fel de locuri. Dar la noi toate se fac după anumite reguli, scheme, proceduri și ce-or mai fi. Așadar, la munte se merge iarnă, pentru că atunci se schiază.
Ați înțeles? Vara e cald și mergem la mare, iarna e zăpadă și mergem la schi. Niciodată, pentru nimic în lume, nu facem altfel. Drept pentru care eu nu merg vara la mare și nu merg iarna la munte. Eu detest schemele și procedurile. M-aș duce iarna la mare o fugă și vara aș face schi pe ghețari. Îmi plac aventurile, neprevăzutul, îmi convine să mă duc undeva pentru o săptămână și să constat că apa trebuie adusă de la izvorul aflat la 500 de metri în vale, îmi doresc să dorm la cabană și să vină ursul ca să zgârie ușa cu ghearele. Măcar odată la cinci ani. Dar nu am eu bafta asta. Totul e pe baza de proceduri. Șțiți cum? Ca atunci când îți iei cățel. Îl iei și apoi te gândești ce să-i dai de mâncare. Întrebi pe careva dintre cei pe care-i știi că au cățel de aceeași rasă, mai discuți cu un veterinar și afli părerea lui, apoi îți faci o opinie: cățelul mănâncă orez cu carne de vită, grăunțe pentru câini, mai primește și câte un os de ros, dar nu de pui că nu știu ce se întâmplă, poți să-i scapi și ceva pâine muiată în sos - că deh, simte mirosurile și parcă ți se rupe inima să nu-i dai și lui. Dar vai, cum poți să gândești așa, avem o procedură: în magazin există mâncare pentru câini, ceea ce ai tu este un câine, așadar el trebuie să mănânce exclusiv mâncare pentru câini, cumpărată din magazin. Simplu și imbatabil. Pentru orice există proceduri. Dacă undeva nu găsești, înseamnă că nu s-au inventat. Mai devreme sau mai târziu, fiecare pas pe care-l vom face va fi reglementat. Dacă toată lumea ar ține seama de proceduri, am avea o lume perfectă. Scopul nostru în viață trebuie să fie acela de a ajunge să respectăm toate procedurile, ca să putem fi fericiți. Ei bine, scopul meu va deveni cât de curând acela de a nu mai respecta nicio procedură, cu excepția celor descrise prin legi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!