joi, 20 octombrie 2011

Recensământ

Azi a început recensământul. O să ne trezim la ușă cu un recenzor, care ne va da niște formulare pe care va trebui să le completăm. OK, aș fi zis că e vorba de un fapt banal, poate chiar binevenit, pentru că nu mai știe nimeni câți suntem, câți țigani sunt printre noi etc. Dar mare mi-a fost surpriza să constat că o parte dintre români militează pentru boicotarea recensământului. Iată ce găsim pe un site făcut special cu ocazia asta:
INCEPE ABUZIVUL RECENSAMANT 2011
OPUNETI-VA STATULUI TRADATOR!
1. Acest recensământ este abuziv prin natura întrebărilor prea intime.
La această acuzaţie statul bălmăjeşte că aceleaşi întrebări au fost puse şi în Germania, dar nu spune că acolo statul a fost dat în judecată. La fel s-a întamplat şi în Anglia. Şi în alte ţări europene. Sunt nemtii, englezii, francezii, spaniolii, italienii şi alţi europeni proşti? De ce am fi noi? Un recensământ urmăreşte dinamica populaţiei, nicidecum datele confidenţiale.

2. Statul minte cu neruşinare spunând că datele sunt confidenţiale.
Din moment ce recenzorul va avea acces la ele, cum pot fi confidenţiale? Când te duci şi semnezi un contract bancar sau de telefonie mobilă, există un paragraf care tratează confidenţialitatea datelor. Statul sau recenzorul nu semnează nicăieri că acele date sunt confidenţiale. Doar te asigură.
De ce face asta?
Pentru că statul minte cu neruşinare. Datele din recensământ pleacă la Eurostat şi acolo vor avea acces la ele alte puteri străine de statul român, inclusiv companii străine.

Și tot așa, pe multe pagini. Întrebarea mea este următoarea: de ce i-aș crede pe acești tipi? De-a lungul anilor, astfel de campanii s-au făcut în legătură cu cele mai neașteptate lucruri: clorinarea apei, iodarea sării, vaccinările, introducerea monedei unice etc etc. De fiecare dată, e vorba de conspirații iudeo-masonice, de noua ordine, de guvernul mondial, de grupul Bilderberg, de eutanasierea populației etc. Și atunci de ce aș crede eu că recensământul e abuziv, criminal etc, mai ales că în textele protestatarilor se vorbește de „manipularea Tecuceanu” (actorul mort de gripă porcină), de „numeroasele cazuri de copii paralizați în urma vaccinării”, de faptul că, „Statul român cu ajutorul Institutului Național de Statistică, practic ne vinde ca pe nişte bunuri”? Tot ce-am reușit să aflu e că există un site oficial, recensământ.ro, unde ar trebui să poți obține orice informații dorești și care, cel puțin în acest moment, e mort.
PS Faptul că acest site nu merge, nu mă miră. Doar e vorba de INS - institutul de unde am încercat eu să obțin niște informații și am fost dus cu preșul mai bine de o lună de zile, pentru ca până la urmă să fiu nevoit să mă las păgubaș.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!