marți, 24 ianuarie 2012

Abuzuri în serie legate de ridicarea mașinilor parcate aiurea

Să presupunem că pe o stradă sunt două locuri de parcare pentru handicapați, marcate frumos, vizibil, așa încât să nu existe riscul ca vreun șofer grăbit să tragă mașină acolo fără să realizeze că nu e voie. Cu toate astea, pe cele două locuri sunt parcate mașini ale unor indivizi care nu sunt handicapați. Vine agentul sau spionul, nu știu cum e mai bine să fie numit, vede care e treaba și imediat sună la cei care se ocupă cu ridicările. Sosește imediat o macara însoțită de un polițist și ridică una dintre cele două mașini. La scurt timp, apare proprietarul care, dacă nu face infarct, se duce să plătească bani grei că să-și recupereze mașina. Imediat după ce el a plecat, apare și proprietarul celei de-a doua mașini, care se suie liniștit la volan și pleacă, fără să aibă habar pe lângă ce a trecut.
Ei bine, mie mi se pare că aici a fost săvârșită o nedreptate flagrantă. Pentru că nu există nicio rațiune să ridici o mașină parcată aiurea și să nu o ridici pe cea de lângă ea, parcată la fel de aiurea. Care este criteriul pe baza căruia a fost ridicată una anume dintre cele două mașini? S-a luat una la întâmplare? Dar legea nu prevede astfel de proceduri. La lege spune că dacă ai parcat aiurea ți se ridică mașina. Și atunci de ce mie mi se ridică și celui de lângă mine nu? Aha, cei care fac asta nu au suficiente macarale. Dar de ce ar trebui să ma intereseze pe mine treaba asta? Ceea ce văd eu este că o mașină parcată în aceleași condiții in care am parcat-o eu pe-a mea, nu este ridicată, punct. Deci mie mi se aplică legea, celuilalt nu. Așadar mi se rupe că aia au sau nu macarale, eu vreau să fie aplicată legea. Dacă am parcat rău, suport consecințele. Dar cel care a parcat și el rău de ce nu le suportă?
Eu știu exact ce răspund retardatii de la ridicări: „Domne, nu te interesează pe dumneata de altul! Ai parcat unde nu trebuie? Recunoști? Atunci plătești”. Dar de ce să nu mă intereseze altul? Asta e ca și cum i-ar lua pe unii la întâmplare de la miting și i-ar duce la secție unde le-ar da pulane pe cârcă, iar ei nu ar avea voie să întrebe de ce i-au luat exact pe ei și nu pe cei de alături. Arbitrariul asta funcționa în vremea lui Ceaușescu, acum ar trebui să nu mai existe. Dacă vor să ridice mașini, atunci să fie dotați cum trebuie. Când sunt două mașini parcate aiurea, una lângă alta, să vină două macarale și să le ia pe amandouă. Nu pot să facă asta? Atunci să se desființeze.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!