luni, 30 ianuarie 2012

Picturi

Ieri am mers cu familia in vizita la matusa mea Virginia Baz Baroiu. Mama ei si mama lui tata au fost surori. Carevasazica, fetele ei sunt verisoarele mele si matusile Mariei. Eu unul imi aduceam aminte de "Tanti Virginica" destul de vag, din vremea cand ne vedeam la Constanta, la unchiul Emil - zis si Coco. Eram copil pe atunci, dar imi aduc aminte perfect de tablourile ei, pe care le vedeam atarnate la Coco pe un perete din sufragerie.

Ani si ani, nu am stiut nimic de matusa mea. Nici macar nu aveam habar unde locuieste. Asa ca nu mica mi-a fost mirarea sa aflu, acum zece ani, ca e timisoreanca. Si nu numai atat, dar ii fusese profesoara de desen sotiei mele. Asa incat, imediat ce m-am mutat si eu aici, am cautat-o - mi-a dat Coco numarul ei de telefon. Am sunat-o, am gasit-o, i-am spus cine sunt, i-am spus ca m-am mutat la Timisoara si ca as vrea sa ne intalnim. Din pacate - mi-a spus - chiar in acea seara pleca din Timisoara impreuna cu Roxana - fata ei mai mica - pentru doua luni. Asa ca a ramas sa o caut din nou. Numai ca alea doua luni si cele care au urmat, au fost unele nu tocmai placute pentru mine, s-au intamplat foarte multe lucruri de care nu-mi amintesc cu placere, asa incat n-am mai sunat la Tanti Virginica. Vremea a trecut si, cum se intampla in situatii de felul asta, am ajuns in punctul in care imi era chiar jena sa mai sun. 
Ei bine, in decembrie anul trecut, fiind eu organizator al evenimentului SAVOART de la Bastion, am zis ca nu ar strica sa avem si o galerie de arta. Am vorbit cu Sorin Nicodim, care fusese pana nu demult vicepresedintele filialei timisene a Uniunii Artistilor Plastici si dansul a strans vreo 60 de tablouri, printre care si doua ale Virginiei Baz Baroiu - adica Tanti Virginica. Sigur ca i-am spus lui Nicodim ca e vorba de matusa mea, iar el, bineinteles ca i-a transmis faptul ca eu sunt organizator. Asa ca in preziua deschiderii evenimentului, misunand eu prin Bastion pentru ultimele aranjamente, ma trezesc cu doua doamne, una in varsta, cealalta tanara, aducand doua tablouri pentru galerie. Le-am spus unde sa le lase, dupa care doamna mai in varsta ma intreaba: "Dar nu stiti unde putem sa-l gasim pe domnul Raul Baz?" He, he, chiar eu eram!
Cu Sorin Nicodim, la vernisaj
Dupa SAVOART, am tinut legatura telefonic cu Roxana. Ieri am fost invitati la masa si, tinand cont ca fusese ziua matusii mele, ne-am dus intai sa luam niste flori frumoase. Iata ce am gasit:
Cand am intrat in sufragerie la Tanti Virginica, am avut un mic soc, pentru ca peretii incarcati cu tablouri m-au trimis inapoi in timp si, pret de o secunda, m-am vazut stand la masa in apartamentul lui Coco de la Constanta. Iata poze cu Tanti Virginica, Roxana, Liliana si Maria, avand ca fundal tablourile evocatoare de copilarie:


Inainte de a pleca, Maria a tinut sa fotografiez doua mici tablouri, fara sa stie ca autoarea lor era Roxana si nu Tanti Virginica. M-am conformat. Iata-le:

Dupa ce am ajuns acasa, Maria si Liliana s-au apucat sa picteze, in vreme ce eu am zacut pe o canapea, cu Richi peste mine. Iata ce a pictat Maria intre timp:



In prima pictura este turnul Eiffel, asa cum l-a retinut Maria dupa vizita la Paris si mie mi se pare foarte foarte frumos. Uite si ce a pictat Liliana:






2 comentarii:

  1. Ce pacat ca nu vedem acuarelele Dnei Virginia Baz Baroiu...foarte trist !
    De ce ati mai facut articolul ,doar ca sa faceti publicitate fetitei si sotiei dv, care din pacate n'au talentul pictoritei Baz Baroiu...
    O f buna prietena a arh. Corinei Baroiu( ea, in Bucuresti, eu in Franta )

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta e un blog in care scriu in primul rand despre mine si familia mea. Chiar nu am de ce sa-i fac publicitate Mariei, ea nu vrea sa devina pictorita. Cat despre talent... e doar un copil si pentru un copil eu cred ca are anumite calitati care, daca ar fi lucrate, ar putea sa o transforme chiar intr-o pictorita. Nu cred ca e potrivita o comparatie intre Maria - copil de 10 ani si o pictorita profesionista.
    Din pacate, poze cu acuarelele matusii mele nu am - in orice caz, am urcat toate pozele pe care le-am facut cu prilejul acelei vizite.
    Sa auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere

După mine!