duminică, 19 februarie 2012

Magnificul Britt

Filmul care m-a cucerit totalmente pe cand aveam vreo opt ani a fost "Cei sapte magnifici", cu Yul Brynner, James Coburn, Charles Bronson, Steve McQueen... Cea mai tare scena din film mi se parea aceea in care Britt (James Coburn) se infrunta cu un anume Wallace. Cei doi stateau fata in fata si se stia ca unul trebuie sa fie mai iute iar celalalt sa moara. Ideea e ca Wallace tragea cu pistolul, pe cand Britt avea un cutit cu buton. Uite scena aici: http://www.youtube.com/watch?v=KctqZVYgmO4

Ei bine, felul in care arunca Britt cutitul m-a facut sa imi doresc foarte tare doua lucruri: sa am un cutit cu buton si sa-l pot arunca precum eroul din film. Cand a auzit tata, s-a luat cu mainile de cap: numai cutit cu buton nu mai cerusem. Mi-a zis ca asta e ceva pentru cand voi avea 18 ani, ca oricum astfel de cutite nu se gasesc si cate si mai cate. Dar eu n-am crezut o iota. Cum insa nu aveam ce sa fac, m-am gandit sa ma antrenez cu ce-aveam la indemana, asa ca am luat un cutit din bucatarie si am inceput sa-l arunc catre niste mere pe care le asezam frumos pe canapea. Sigur ca n-am reusit sa le strapung nici dupa ore intregi de aruncat cu cutitul, dar eram foarte perseverent. Am aruncat zile intregi ca James Coburn si pana la urma am reusit sa ii imprim miscarea de rotatie necesara pentru ca sa ajunga la mere cu varful inainte. Nu am rezolvat insa si problema tintitului, asa ca de cele mai multe ori cutitul s-a infipt in canapea. Dar pentru mine asta nu conta nici cat o ceapa degerata. Mascam taieturile cu perne, cu paturi, pana s-a prins mama ca e ceva necurat la mijloc. Cand s-a uitat sa vada ce ascund eu acolo, s-a luat si ea cu mainile de cap. Asa ca nu mi-a ramas decat sa ma antrenez pe-afara, incercand sa infig cutitul in trunchiul unui brad. Si pana la urma, am izbutit: din trei aruncari, doua erau castigatoare.
Dar nu numai scena cu cutitul mi-a ramas intiparita pentru totdeauna in minte, ci si rasul iritant al unuia dintre personaje - apare si el in clip, infuriindu-l pe Wallace la maxim. Uite-l:

Daca nu gresesc, tipul se cheama Lee J. Cobb si facuse, cu numai trei ani inainte de "Cei sapte magnifici", un rol remarcabil in filmul lui Sidney Lumet "12 oameni furiosi". Ei bine, rasul ala menit sa-l intarate pe Wallace, pot spune ca mi se pare foarte izbutit. Il mai folosesc si acum, din cand in cand, in anumite situatii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!