luni, 12 martie 2012

O comparatie

Am tot spus aici ca nemtii par a nu fi ceea ce credem noi ca sunt. Fac si ei o gramada de chestii de tip romanesc, diferenta e ca le fac cand nu-i vede nimeni. Uite inca doua exemple:



Desigur ca nu am de gand sa trag concluzia german = roman. Ceea ce nu inteleg este cum de in situatii similare, romanii si germanii actioneaza cu totul altfel. Spre exemplu, somerul german cauta de lucru pana gaseste, in vreme ce somerul roman se duce si fura traverse din calea ferata. Aici e treaba. Neamtul care pune ceapa aia printre borcane si grisine e serios si corect in general, pe cand romanul care face asta e in general o puslama. Sunt satul de explicatiile de tipul "romanii au stat sub jug otoman". Puteau sa stea si un mileniu si apoi, cand au scapat, sa fie ca nemtii. Dar uite ca nu sunt (nu suntem, mai corect, ca roman scrie si pe mine).


2 comentarii:

  1. Dar de unde ştiţi sigur c-au fost nişte nemţi autorii faptelor din poze?! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gandit eu si la varianta in care de fapt tot ce se intampla in maniera asta e comis de romani, ghanezi, asiatici si rusi. Totusi, mi se pare putin probabil: pana acum nu am intalnit decat un singur roman, undeva intr-o parcarein Bad Nanndorf nu exista picior de negru, galben, estic sau sudic. Sund numai doi turci, care detin hotelul in care stau si la ei se cazeaza nemti. Am mers multisor pe strazi si nu am auzit limba romana. Toate astea ma fac sa cred ca e vorba de nemti.
    In sfarsit, nu exclud posibilitatea se fie vorba de straini. Nimic nu poate fi exclus.

    RăspundețiȘtergere

După mine!