vineri, 14 septembrie 2012

Teorii neexplicate

Zilnic primesc pe mail mesaje din care aflu că numărul de la pantofi îmi decide câștigul la loterie, că zodia mă influențează mai mult decât mi-aș fi închipuit, că numărul literelor prenumelui meu are legătură cu banii de care o să dispun la pensie etc etc etc.
O caracteristică a acestor teorii este că ele nu sunt niciodată explicate în vreun fel. Afli, de pildă, că dacă te-ai născut în 1979, ești plin de dragoste față de animale. Dar de ce ar fi așa, nu ți se spune în veci. De ce conjuncția lui Saturn cu nu știu ce altă planetă ar trebui să îmi aducă nu știu ce câștig neașteptat, iarăși rămâne un mister. Ce e interesant, e că mulți oameni citesc chestiile astea și, pentru că sunt suficient de generale că să se potrivească la aproape toată lumea, ajung să le ia de bune. Citind astfel de chestii, ajungi să te crezi deștept, norocos, sensibil, prietenos și câte și mai cate.
Un alt lucru interesant e că nu ți se spune niciodată ceva de genul „ești născut la ora H și asta înseamnă că ai instincte criminale”. Nici vorbă, toată lumea e plină de calități, de sentimente înălțătoare, cu toții avem noroc (dar în unele zile, ce-i drept, nu chiar atât de mult), toți suntem generoși, iubiți, sănătoși, apreciați, invidiați și tot așa. Cu toate astea, lumea e plină de criminali, violatori, tâlhari, teroriști și alte lighioane. Pentru ei, din câte s-ar părea, nu funcționează nici astrologia, nici numerologia, nici alte teorii de care sunt pline Inbox-urile.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!