sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Faceti-va bine (209)

Nu-mă-uita
Denumirea ştiinţifică: Myosotis scorpioides.
Denumire populară: miozotis, ochii păsăruicii.
Prezentare. Planta de nu-mă-uita este o erbacee perenă care face parte din familia boraginaceelor. Înălţimea obişnuită a acestei plante este în jur de 30 cm. Are frunze păroase, în forme eliptice sau lanceolate. 
Înfloreşte din mai până în iulie, florile fiind mai ales albastre, uneori roz sau albe. Planta de nu-mă-uita creşte în flora spontană – în zonele umede, în mlaştini, pe lângă lacuri, ape curgătoare, în locuri joase care pot aduna şi păstra umezeala. Se întâlneşte şi sub formă cultivată, ca plantă ornamentală, ipostază în care este cunoscută mai ales sub numele de miozotis. Planta de nu-mă-uita are  certe virtuţi medicinale. Pentru terapii se recoltează partea aeriană.
Substanţe active importante: potasiu (în cantitate mare).
Întrebuinţări. Infuzia de nu-mă-uita este puternic antiinflamatoare şi se foloseşte la tratamente în zone sensibile. De exemplu, se fac spălături contra inflamaţiei urechii sau se foloseşte ca loţiune pentru ochi, având proprietăţi calmante şi relaxante.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!