marți, 9 iulie 2013

Pula

Aici, la Lido di Jesolo, marea este foarte prietenoasa. Poti sa mergi pana hat departe si apa iti ajunge abia pana la barbie. Valuri nu prea sunt, apa e verde si curata, inca n-am avut de-a face cu meduzele vezicante pe care le stiu bine din alte parti. Un fenomen interesant: desi pe plaja e lume cata frunza si iarba, in apa nu vezi decat 10-15 persoane. Foarte rar apar cate unii cu o minge, ori cu un colac. In rest, oamenii inoata. Te poti duce linistit pana nu te mai vezi de pe tarm - totul e sa ai conditie fizica (nu e cazul meu).
De cate ori merg la mare cu Maria, apar doua intrebari la care sunt chemat sa dau raspuns. Prima este daca in zona pot fi rechini. A doua este unde ajungem daca inotam pana trecem marea.
Ei bine, daca in chestiunea rechinilor nu am dat niciodata gres pana acum, raspunzand intotdeauna „nu, nu sunt rechini”, in ce priveste celalalt mal al marii pot spune ca de data asta am facut-o de oaie. Cand mi-a pus Maria intrebarea, m-am repezit sa raspund stereotip ca dincolo e Africa, pentru ca, desigur, dincolo de Mediterana nu poti intalni altceva decat tari precum Tunisia, Algeria, Egipt si ce-o mai fi. Numai ca - dezastru - Lido di Jesolo nu e la Mediterana, ci la Adriatica! Ar fi trebuit sa stiu, nu-i asa? Ei bine, n-am stiut.
Uitandu-ma apoi pe harta, am constatat cu spaima ca daca traversezi Adriatica inot plecand de-aici, din Lido di Jesolo, ai toate sansele sa ajungi in orasul croat Pula.
Data viitoare va trebui sa ma documentez cum se cuvine.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!