sâmbătă, 4 ianuarie 2014

Ninsoarea electrica

"Traian T. Cosovei a murit". Aceste cuvinte pe care le-am auzit ieri seara, cand am deschis televizorul, m-au facut sa ma asez si sa plang. Si nu o sa explic nici de ce a trebuit sa ma asez si nici de ce a trebuit sa plang. E de-ajuns sa relatez intamplarea asta, simplu, fara fasoane, fara cuvinte mari. 
Am pus aici un link cate una dintre poeziile lui Cosovei care m-au tulburat in anii din urma si care acum mi se arata brusc intr-o cu totul alta perspectiva. 
Aici am pus link catre o pagina de unde puteti descarca gratuit si legal volumul "Ninsoarea electrica".
Si, inainte de a inchide calculatorul si a ma duce sa beau un pahar de vin cu gandul la Traian T. Cosovei, iata, urc poezie lui intitulata "Requiem", pe care citind-o, poate va veti duce sa descarcati "Ninsoarea electrica".
Requiem
                                            Taica-meu si-a vindut si apa din fintina
                        ca sa ma scape de singuratate
(asta v-o spun pentru ca am un var care lucreaza
     la statia de benzina),
                             si cu toate astea ne simteam cu totii
                ca intr-un ascensor oprit intre etaje
(intr-o vreme ne indeletniceam cu cercetarea duhurilor)
si singuri, apasind,
            apasind pe butoane, lovindu-ne cu coatele
       izbindu-ne de pereti ca fluturii, noaptea, de luna.

Viata isi continua cursul normal
                             intr-o tacere intrerupta numai
de zgomotul cocosilor de tinichea
                                     rasuciti de vint pe acoperisuri.

Mai erau salile de dans invaluindu-ne cu o presimtire
                                                                              de iarna
                        (si fetele din coltul strazii, ascutite
       ca niste trimbite de arama: tu tutu tu tu tutu tu...).

Nici un anotimp, doar acesta
                                              (apasind, apasind pe butoane,
        izbindu-ne de pereti),
                                                nici o alta liniste, doar a mea.

Apoi veniti voi, incaperi prea inguste
                   pentru a fi bintuite de stafii,
                                                                acoperiti-ma,
voi, ursi polari, fantasme, veniti si adapostiti-ma de vocea
                                cu care imi strig tacerea pe nume.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!