joi, 20 februarie 2014

O povestioară pentru grupa mică a lui Joseph Jacobs

Găinuşa Roşie
Intr-o bună zi, în timp ce scurma pămîntul cu ciocul, Găinuşa Roşie găsi un bob de grîu.
"Acest bob de grîu trebuie plantat", zise ea. "Cine va planta bobul
ăsta de grîu?"
"Eu nu", zise Raţa.
"Eu nu", zise Pisica.
"Eu nu", zise Cîinele.
"Atunci îl voi planta eu", zise Găinuşa Roşie. Şi asta făcu.
In curînd grîul crescu înalt şi galben.
"Grîul este copt", zise Găinuşa Roşie. "Cine va secera grîul ăsta?"
"Eu nu", zise Raţa.
"Eu nu", zise Pisica.
"Eu nu", zise Cîinele.
"Atunci îl voi secera eu", zise Găinuşa Roşie. Şi asta f
ăcu.

Cînd grîul fu secerat, Găinuşa Roşie întrebă: "Cine va treiera grîul asta?"
"Eu nu", zise Raţa.
"Eu nu", zise Pisica.
"Eu nu", zise Cîinele.
"Atunci îl voi treiera eu", zise Găinuşa Roşie. Şi asta f
ăcu.

Cînd grîul fu treierat, Găinuşa Roşie întrebă: "Cine va duce grîul ăsta la moară?"
"Eu nu", zise Raţa.
"Eu nu", zise Pisica.
"Eu nu", zise Cîinele.
"Atunci îl voi duce eu", zise Găinuşa Roşie. Şi asta făcu.

Ea duse grîul la moară şi-l măcină şi făcu făina. Apoi ea întreb
ă: "Cine va frămînta şi coace pîine?"
"Eu nu", zise Raţa.
"Eu nu", zise Pisica.
"Eu nu", zise Cîinele.
"Atunci
voi face eu acestea", zise Găinuşa Roşie. Şi asta făcu.

Ea framînt
ă şi coapse pîine. Apoi întrebă: "Cine va mînca această pîine?"
"Ooo, eu o voi mînca", zise Raţa.
"Şi eu", zise Pisica.
"Şi eu", zise Cîinele.
"NU, NU!" zise Găinuşa Roşie. "Eu voi face asta". Şi asta f
ăcu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!