duminică, 16 martie 2014

Greaua viata a catelelor si a femeilor

Imediat ce Cindy a facut pui, Richi, autorul lor, a intrat in calduri. Nu stiu daca asa se intampla la fiecare nastere, femelele devenind ispititoare pentru masculi. Eu credeam initial ca Richi vrea sa omoare puii, ca sa scape de niste rivali - cam asa am vazut ca se intampla, spre exemplu, la leii din savane. Cand colo, cum i-a scos Lili putin pe amandoi prin jurul casei, cum individul a incercat sa se urce pe Cindy.
Pui de catea
Dupa aia, vreo doua zile, a trebuit sa tinem cateaua inchisa cu puii ei, ca sa n-o mai atace Richi. Din cand in cand, insa, trebuia scoasa afara, pentru nevoi personale. Cum aparea, cum se napustea masculul asupra ei. Si atunci am avut intelegerea grelei vieti a catelelor si, prin extindere, a femeilor. Mi-am dat seama ca ele, saracele, au de indurat si de dus tot felul de poveri - dintre care cea a nasterii si apoi ingrijirii copiilor sunt cele mai dificile, in vreme ce pe barbati ii doare pur si simplu in cot de toate astea. Femeia e nedormita, cuprinsa de panica, obosita, ingrijorata, epuizata, dar asta nu-l impiedica pe barbat sa-si ceara drepturile si sa aiba pretentii. El e masculul si lui i se cuvin toate, asa ca femeia trebuie sa-i stea la dispozitie. O fi, poate, aici, si nitica gelozie fata de fiinta care tocmai s-a nascut, nu neg. In principal insa, cred ca e vorba de un instinct de stapan pe care-l au barbatii deopotriva cu cainii, care ar putea fi inteles si apoi reprimat prin putina educatie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!