luni, 12 mai 2014

Invrednicire (16)

Craciunul perpetuu
De ce imi cereti sa astept atatea luni
ca sa fie Craciunul?
De ce trebuie neaparat sa vina Decembrie si sa fie frig?
Cine a inventat obiceiul asta absurd?
Nu, oameni buni, nu mai suport regula voastra stupida,
eu vreau sa fie Craciunul chiar acum
si maine sa fie din nou, si-n fiecare zi sa fie.

N-aveti decat sa ma priviti cu uimire, sa va dati coate, 
sa va soptiti la urechi zvonuri tot mai alarmante -
nu ma puteti impiedica sa-mpodobesc
cu carabusi si pasari bradul, cel de langa poarta,
pe care tata l-a sadit in ziua nasterii mele;
nu ma puteti opri sa cant, in soarele amiezii,
colinde cu acompaniament
de greieri,
sa beau vin fiert cu multa scortisoara si sa ma-nfrupt
din cozonacii cu nuca si stafide facuti pe comanda
la cofetaria din centru.

Chiar maine, inainte de mijirea zorilor,
o sa cobor din pod sania cu care ah, ce viteza
prindeam pe partiile copilariei,
o sa o duc sub ciresul inflorit si, cu ochii inchisi,
pe spatele ei o sa ma-ntind, ca sa fiu nins cu mii de petale.
Atunci veti vedea, aceia dintre voi care au ochi de vazut,
cum o sa lunec chiuind prin iarba plina de roua,
tras de puterea nemaivazuta a amintirii de parinti.

Si daca nimeni dintre voi n-o sa-mi arunce peste gard
niciun cadou, oh, nu-i nimic, eu insumi o sa imi trimit,
prin mesageri, in fiecare zi, cate unul - prin nori,
prin frunze, prin fluturi sau prin veverite;
la posta o sa-mi pun multime de scrisori, inchise
in plicuri colorate pe care voi desena paduri
si case scotand fum pe cosuri,
iar pe batranul meu motan il voi invata
din ora-n ora sa-mi ureze, torcand in limba latina:
Natale hilare et annum faustum.

Noaptea, apoi, lungit sub bradul Craciunului perpetuu,
printre crengi voi privi licarirea stelelor din Calea Lactee.
Nicicand, va spun, nicicand si niciunde,
din niciun supermarket,
mai minunate globuri nu veti putea cumpara
pentru brazii pe care-i ucideti
in luna decembrie.
Raul Baz, 12.05.2014

2 comentarii:

  1. ..atat de minunata este lumea Craciunului...si-atat de aromata...si colorata...si plina de daruri..si de colinde...lumea in care ma simt mereu copil intr-o poveste..povestea mea

    RăspundețiȘtergere
  2. Si-atunci nu merita sa ai Craciun de cate ori vrei?

    RăspundețiȘtergere

După mine!