duminică, 12 octombrie 2014

Starea impotriva

Stau şi mă-ntreb ce vrei, în fond, de la mine -
a spus vocea din spatele meu.
De peste patruzeci de ani mă tot calomniezi
fără-ncetare, de parcă
n-ai mai avea şi altceva de făcut.
Ba că n-am separat suficient de bine
lumina de-ntuneric,
ba că puteam să găsesc un pretext mai bun
ca să-i alung pe-ai tăi din Grădina Edenului
şi câte altele. Ce vrei, de fapt? Hai, vorbeşte,
azi sunt dispus să-ţi dau orice mi-ai cere.

Nimic nu mai vreau, mulţumesc pentru bunele
dar mult prea întârziatele tale intenţii.
In anii ăştia interminabili ţi-am tot cerut una-alta
şi nu m-ai ascultat niciodată. De-acuma
degeaba mai vrei să dregi busuiocul.
E prea târziu, m-am retras, cele bune.

Nu fi copil, ştii prea bine
că pot să îţi dau orice-ţi trece prin minte.
Vrei viaţă veşnică? Atotputernicie?
Atotcunoaştere? Sau poate vrei din cele lumeşti...
Vrei bani? Putere? Sau celebritate?

Nu, mulţumesc, nici vorbă, nici poveste
nu-mi trebuie nimic din toate pentru care vrei să te rog,
ba chiar mă faci să râd cu astfel de oferte.
Mai bine încearcă să-nţelegi ce-nseamnă cu adevărat
cuvântul “nimic”,
chiar dacă ştiu că ţi-e greu, el fiind
negaţia ta absolută.

Tu eşti un tip imposibil! Nu vrei nimic, mi se pare
dar poate nu pricepi că eu am puterea să-ţi dau
mai mult decât eşti capabil să-ţi imaginezi...
fiindcă la mine toate sunt cu putinţă,
nu ca la voi. Dar hai să o luăm pe-ndelete. Spune-mi,
există măcar unul din toate cele cunoscute
de tine, hai să-i zicem A,
pe care îţi doreşti să mi-l ceri? Ştiu, nu există.
Dar asta, după exagerat de frumoasa ştiinţă
a logicii, înseamnă, evident,
că ai putea să vrei de la mine contrariul lui A. E corect?

Nu, nici de data asta n-ai nimerit-o. Nu vreau
de la Tine nimic, nici A, nici contrariul lui A.
Nu vreau să merg înainte şi nici înapoi
nu-mi trebuie gândire, nu vreau să iubesc
nu am nevoie să văd, nu-mi doresc să fiu orb.
De sănătate n-am trebuinţă, de boală nici atât.
Nu vreau să trăiesc, nu vreau nici să mor.

Dar poate vrei, atunci, să-ţi dau înapoi
dorinţa de-a vrea?

Nu, nicidecum, aceasta e cea mai periculoasă  
din toate ofertele Tale. Ce îţi închipui
că nu înţeleg unde baţi cu propunerea asta vicleană?
Nu vreau, nu vreau să vreau, nu vreau să vreau să vreau
şi tot aşa până la sfârşitul sfârşitului.

Dar te rog, a zis disperată vocea din spatele meu,
cere-mi ceva, cât de puţin, nu se poate
să fii în halul ăsta de nerecunoscător.
Poate vrei să mă vezi? Uite, îţi permit să te-ntorci
şi să mă contempli în întreaga mea slavă,
fără să te transformi într-un stâlp de sare,
cum a păţit femeia lui Lot.

Nu, n-o să mă uit, nu sunt deloc curios să văd cum arăţi -
nu am nevoie de cunoaşterea asta.
Nu vreau nimic, absolut nimic de la Tine
şi - poţi să fii liniştit - nici de la cel despre care se spune
că-ţi stă împotrivă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!