joi, 27 noiembrie 2014

Adio, Klaus Iohannis

Pe multi i-am auzit spunand, de-a lungul anilor: "votul meu nu conteaza, cu sau fara el tot aia e". Si, matematic vorbind, au dreptate. Un singur vot ar conta efectiv doar in situatia in care intre doi candidati ar fi, in absenta acelui vot, o egalitate perfecta. De exemplu, daca dupa numaratoare s-ar constata ca ambii candidati au primit 5.123.455 de voturi. Ori asa ceva nu se intalneste in realitate, atunci cand la vot participa milioane de oameni.
Daca privim lucrurile din perspectiva realitatii si nu a matematicii, fiecare vot este important, deoarece el scade sau creste legitimitatea celui ales. Am simtit asta pe 16 noiembrie, la Hamburg, asteptand la imensa coada din fata consulatului Romaniei si mergand ca un pinguin, in ritm de melc, catre sectia de votare. Sute si sute de romani asteptau acolo, ca si mine si am realizat ca fiind unul dintre ei am devenit o persoana foarte importanta. E un sentiment pe care nu-l poti intelege stand acasa, in fata televizorului.
Un procent insemnat dintre cei care au stat la coada pe frig si in ploaie au votat cu Klaus Iohannis. Si eu am votat cu el. De ce am facut asta? Evident, pentru a scapa de sistemul otravit PSD+Ponta. 
Copilaria, adolescenta si o parte din tineretea post-studenteasca mi-au fost mancate de comunistii lui Ceausescu. N-am avut parte decat de minciuna, sfidare, dispret, lipsuri. N-am avut acces la informatii, n-am putut sa calatoresc, a trebuit sa mananc ce mi se dadea de catre Ceausescu, am fost obligat sa ma uit la televizor la bulgari. O tinerete ratata din multe puncte de vedere. 
Dupa 89, am avut parte de Ion Iliescu, batranul comunist care a preluat puterea prin votul poporului needucat. El i-a nascut politic pe Nastase, Hrebenciuc, Ponta, Oprisan etc. Acesti oameni si grupurile lor de interese mi-au mancat anii maturitatii. Mincinosi, sfidatori, hoti, corupti, au pus pe roate un sistem ticalos, contra caruia am luptat atat cat am putut. Am contribuit la alegerea lui Emil Constantinescu, iar el s-a lasat infrant de sistem, in cel mai jenant mod cu putinta. Iar acum, intr-un nou elan, m-am implicat in alegerea lui Iohannis. Am scris zi de zi pe blog si pe contul de facebook, aratand cine e Ponta si cine sunt oamenii lui, ce inseamna PSD si care e pericolul ca acest partid al coruptilor sa prea controlul total asupra Romaniei. Am scris impotriva lui Crin Antonescu, desi imi era amic, atunci cand a dus PNL langa PSD. M-am certat cu vechi prieteni care, intoxicati de televiziunile puscariasului Voiculescu, m-au catalogat drept "basist".
Ar fi putut sa nu-mi pese. Nu mai stau in Romania, nu mai simt tensiunea de acolo, mizeria, lipsa educatiei, lichelismul. Dar imi pasa. Asa ca votul meu, acel simplu vot care, matematic vorbind, nu ar avea nicio importanta, a ajuns la Iohannis. Presedintele altfel, cel chemat sa schimbe politica romaneasca.
Asadar eu nu am votat pentru Klaus Iohannis, punct. Am votat pentru un presedinte care sa produca schimbarea. Un presedinte care sa-mi ofere - macar in anii batranetii care urmeaza sa vina - posibilitatea de a duce o viata normala in tara mea, daca va fi sa ma intorc. Este Klaus Iohannis presedintele acela? Incep sa ma indoiesc. 
Prima miscare dubioasa pe care o face Iohannis este sa-l numeasca sef al cancelariei prezidentiale pe Dan Mihalache.
Intre 1991 si 1993, Dan Mihalache a fost jurnalist la sinistrul oficios al Frontului Salvarii Nationale. In 1994 a fost angajat ca expert guvernamental si consilier al ministrului Valer Dorneanu, asadar in cadrul guvernului Vacaroiu. In 1997, a devenit seful departamentului de analiza politica al APR - partidul lui Melescanu. Intre 2001 si 2004 a fost consilier al lui Adrian Nastase. In 2004 a fost ales deputat PSD de Maramures. In 2009, Dan Mihalache a fost angajat consilier al lui Crin Antonescu. 
Iar astazi, dupa votul masiv acordat romanilor lui Iohannis ca sa elibereze Romania de Ponta si sistemul pesedist, il vedem pe Dan Mihalache acceptat ca sef al viitoarei cancelarii prezidentiale. 
Eu am votat Iohannis si am facut asta ca sa nu mai aud de coruptie, de trafic de influenta, de jaf si talharie, de traseism si de toate celelalte metehne ale sistemului politic creat de Ion Iliescu in urma cu 25 de ani. Iar acum aflu ca am votat pentru ca Dan Mihalache sa lucreze la Cotroceni. Am mers patru ore cu masina si am stat alte patru ore la coada, in frig si ploaie, pentru a-i da o mana de ajutor lui Dan Mihalache sa ajunga unul dintre cei mai importanti oameni din "Romania lucrului bine facut". Mi se pare nedrept.
Daca intr-adevar Iohannis a hotarat asa, votul meu a fost irosit. Astept pana la investire si, daca va fi sa-l vad pe Dan Mihalache sef al cancelariei prezidentiale sau angajat pe orice post la Cotroceni, voi spune, simplu: adio Iohannis.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!