joi, 6 noiembrie 2014

Sunt roman si votez Ponta

Orice as face, nu pot sa nu mai fiu roman. Renunt la cetatenie? Vorbesc alta limba? Locuiesc in alta tara? Tot roman o sa fiu. Asa ca nu am cum sa nu-mi asum rezultatul unui vot democratic. Daca romanii voteaza Ponta, asta e. O sa pot fi banuit ca si eu am votat Ponta. Pentru ca votul e secret, asa ca oricat as sustine ca am votat Macovei in primul tur, nu voi putea dovedi. Iar daca pe 16 noiembrie o sa iasa Ponta, va trebui sa ma resemnez si sa accept sa ma arate cine doreste cu degetul: tu esti din tara aia unde oamenii au votat Ponta; voi, romanii, ati votat Ponta.
Mi se pare o prostie sa te vaicaresti, sa te plangi ca traiesti in Romania, ca te-ai nascut roman, sa-i faci pe ceilalti prosti, inapoiati, milogi etc. Asta nu schimba cu nimic lucrurile si pe tine o sa scrie in continuare "roman". Ca la fotbal: joci exceptional si dai trei goluri, dar ceilalti castiga cu 4-3. Aia e: ai pierdut si tu, odata cu echipa ta.
Romanii voteaza cu cei care fura si din ce-au furat dau o mica parte de pomana. Voteaza cu aia care rad padurile si otravesc apele, in timp ce striga rupestru ca-si iubesc tara. Cu cei care ne duc catre Rusia fluturand steagul Uniunii Europene. Romanilor nu le pasa ca un candidat e mincinos, hot, populist, corupt, imoral. Tot ce ii intereseaza e sa li se dea ceva cu care sa poata trai fara sa munceasca. Asta e trista realitate. Si indiferent ce as face eu, pe mine va scrie "roman" si voi fi asimilat cu cei care asteapta sa li se dea.
Nu-i asa ca e o situatie ingrata? Dar daca esti un democrat, trebuie sa accepti si situatiile ingrate. Daca esti roman si romanii voteaza Ponta, trebuie sa admiti ca presedintele tau e Ponta. Chiar daca el nu e democrat. Chiar daca el a mintit si a manipulat poporul needucat. Asta e, traiesti intr-o tara in care oamenii sunt needucati. Ce-ai putea sa faci? Raspunsul este simplu: sa accepti realitatea. 
Am prieteni care chiar daca n-au votat Ponta in primul tur, au votat slugi de-ale lui Ponta. Daca-i intreb de ce, raspund simplu: "mie imi place de ala pe care l-am votat". Ca la un concurs de miss ori de mister. N-are sens sa-i intreb, mai departe: "dar de ce, totusi, iti place ala?" Raspunsul o sa fie "asa sunt eu". Poti sa-ti dai seama ca daca cinci milioane de romani voteaza pe astfel de criterii, esti pierdut. Adica tu votezi in cunostinta de cauza, chiar ai o cauza, vrei sa fie bine. Dar romanii voteaza fara nicio cauza sau cu o cauza de tipul "votez X ca-mi place de el si-mi place de el pentru ca asa sunt eu". Si apoi lumea te arata cu degetul: baaaaai, tu esti roman si voi romanii votati Ponta.
Asa ca o sa ma duc si o sa votez Johannis. Chiar daca dupa aia o sa fiu aratat cu degetul pentru ca am votat Ponta.


Un comentariu:

  1. Scrisoarea Victoriei, fata Revoluţiei, pentru bunici. „Ne-aţi spus: să nu minţi, mamaie, te ia Poliţia! Dar sunteţi primii care îl aplaudaţi pe mincinosul de Ponta”

    Citeste mai mult: adev.ro/neo2s9

    RăspundețiȘtergere

După mine!