joi, 21 mai 2015

Morgan Freeman

Din cate am constatat, multa lume il apreciaza pe Morgan Freeman. Un mare actor etc. Eu nu am vazut toate filmele lui, m-am limitat la cateva mai celebre, ca sa zic asa. Unii se uita la toate filmele cate unui actor si dupa ce le vad pana la ultimul, le iau de la inceput. Pe ei nu-i prea intereseaza filmul in sine, ci actorul. Nu-i cazul meu. Asa ca n-am fost interesat in mod special de Freeman, dar fara sa vreau mi-a sarit in ochi un amanunt: omul are intotdeauna aceeasi expresie si isi interpreteaza rolurile cam in aceeasi maniera.
Punctul tare al lui Freeman este uitatul intens in ochii interlocutorului. In acele momente, figura lui exprima intelepciunea celui care detine adevaruri superioare. Timp de zece secunde sau mai mult, actiunea filmului este suspendata si milioane de cinefili se uita incremeniti la Morgan Freeman care priveste in asa fel la un alt personaj, incat ai senzatia ca nici nu mai este nevoie de cuvinte, pentru ca uitatura aia exprima totul mai mult mai bine decat ar putea-o face ele. Asta e tot.
Dupa mine, Morgan Freeman este un actor de film mut. Uitati-va numai la poza pe care am urcat-o, luata din filmul "Invictus", in care el il joaca pe Nelson Mandela. Vedeti cum se uita omul? In fata unei asemenea priviri dai inapoi si realizezi ca tot ce-ai crezut tu pana atunci a fost gresit. Este o privire generatoare de revelatii. Asa ca la ce-ar mai putea folosi niste cuvinte? Asa se uita "marele actor" in toate filmele lui si cu privirea asta ii face pe foarte multi sa creada ca filmul are chiar valoare.
Schema asta am mai intalnit-o. De exemplu la Marlon Brando. Are el are anumite filme in care nu prea vorbeste, cum ar fi de exemplu "Leii tineri". Felul in care se uita la ceilalti este remarcabil, exprima enorm. Poate de-aici le-a venit unora ideea sa foloseasca artisti de genul lui Freeman. Dar nu vreau sa-mi dau cu parerea prea mult, poate gresesc. Poate ca intre filmele lui Freeman pe care nu le-am vazut or fi si unele in care interpreteaza altfel.
P.S Interesant jocul de cuvinte intre Freeman si Mandela. Daca le contopesti iese Freemandela, adica Free Mandela, un fel de Free Gigi al africanilor de prin Soweto


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!