miercuri, 15 iulie 2015

Dovada nevinovatiei lui Dan Voiculescu, zis Varanul

Am un prieten, fost coleg de scoala, care ii iubeste pe liberali, fara insa a fi membru PNL. Omul a fost cucerit de personalitatea lui Crin Antonescu si astazi continua sa il perceapa ca un reper al politicii romanesti. De la Crin a aflat ca Basescu este sursa tuturor relelor, lucru pe care continua sa-l creada si acum. Asa incat daca te afli in preajma lui, este suficient sa rostesti numele "dictatorului", pentru a obtine o serie de invective si argumentatii de toata jena, preluate, desigur, din recuzita lui Ciuvica, a lui Gadea etc.
Cel mai interesant mi s-a parut insa un anume rationament facut de prietenul meu. El a auzit la stiri ca procurorul Emilian Eva a fost arestat pentru infractiuni de coruptie. Si-a amintit ca acesta este procurorul care l-a trimis in judecata pe Dan Voiculescu, zis Varanul, actiune in urma careia infractorul Voiculescu a fost condamnat la zece ani de puscarie, pe care ii ispaseste cu sarg. Ei bine, a cugetat prietenul meu, daca Emilian Eva a fost arestat, asta inseamna ca Varanul este nevinovat. Scurt si fara alte comentarii.
Recunoastem aici un tip de rationament vicios practicat pe scara larga de slugile Varanului. Anume: daca X a procedat corect intr-un numar de situatii, de indata ce procedeaza incorect intr-o noua situatie, inseamna ca in toate situatiile dinainte a procedat, de fapt, incorect. Asta, desigur, atunci cand X este judecat de cei care ii poarta sambetele. Ori slugile Varanului l-ar fi mancat fript pe Emilian Eva, pentru ca le-a trimis in judecata stapanul.
Prietenul meu nu pricepe de ce rationamentul lui este gresit. Pentru el, reperele logice sunt simple: Antonescu este un geniu, Varanul si Antonescu au fost impreuna in USL, deci Varanul si USL sunt OK, Eva l-a gabjit pe Varan, l-a dat pe mainile justitiei, care l-a si condamnat, deci Eva nu este OK, apoi Eva a comis si el fapte de coruptie, asadar Varanul a fost condamnat pe nedrept. Incredibil, dar adevarat. Degeaba am incercat sa-i explic ca nu procurorul Eva l-a condamnat pe Varan, ci o instanta de judecata. Si, in general, degeaba am incercat sa argumentez. Pur si simplu, aici e vorba de Basescu, impotriva caruia a luptat Varanul, care era prieten cu Antonescu, dar oamenii dictatorului au lucrat in umbra si l-au aruncat in inchisoare pe Varan, iar pe Antonescu l-au sapat pana a fost nevoit sa se retraga din politica etc. 
Daca n-ar fi vorba de un prieten din copilariei, poate as adauga niste comentarii mai rautacioase. Asa insa, las pe fiecare sa comenteze cum vrea.



2 comentarii:

  1. Aceasta discutie ma duce cu gandul la logica matematica si din aceasta perspectiva aveti dreptate.
    M-am aflat si eu o data intr-o situatie simiilara si am gandit la fel nu strici o prietenie de atatia ani pentru niste convingeri politice deci si conform logicii mele aveti dreptate si in plus ati procedat corect renuntand la discutie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Logica matematica te ajuta foarte mult sa ai logica in conversatie 😈

    RăspundețiȘtergere

După mine!